Za vozače

Zaključak sednice održane 04.12.2017.

U nedelju 04.12.2017. godine održana je sednica Moped Endurance Cupa na kojoj su učešće uzeli predstavnici 19 ekipa koje su se aktivno takmičile u sezoni 2017.

Donesene odluke na sednici slede u nastavku:

Status kupa: 

Endurance disciplina je u 2017. godini verifikovana, te takmičenje postaje zvanično. Na glasanje je iznet predlog da se status iz „Kup“ takmičenja preimenuje u „Šampionat“. Ovaj predlog nije usvojen i takmičenje će se i naredne sezone voziti kao kup.

Osiguranje: 

Zarad bezbednosti takmičara, izglasano je da takmičari u 2018. godini moraju imati osiguranje. Organizator se obavezuje da će sa određenim osiguravajućim kućama napraviti saradnju kako bi se osiguranje moglo uplatiti i na dan takmičenja. Takmičari imaju slobodu da osiguranje uplate u kojoj god osiguravajućoj kući žele, na iznos premije koji će naknadno biti definisan.

Zbog lakše evidencije takmičara, za 2018. godinu se uvode licence, čija će cena biti jednaka ceni koštanja izrade kartice.

Staze:

Zbog nacionalnog karaktera, koje kup ima od prvog dana, u 2018. godini voziće se staze širom naše zemlje. Predlog izglasanih staza je sledeći:

  • Ponikve, mali krug kod boksa na moto trkama. Dnevna trka.
  • Kraljevo, krug na kome se vozio karting – Početak pravca kod boksa, krivina u levo, uspon do kružnog toka, vožnja oko kružnog toka, kratak pravac, krivina desno ka „zidiću“, krivina levo, spust pored malog boksa i krivina u levo. Dnevna trka.
  • Kula – Noćna trka.
  • Ada Huja, dve trke – Noćna trka.
  • Vršac – Gradska trka, dnevna,
  • Pod znakom pitanja su mogućnost organizacije trke na Mišeluku (karting staza) i Jagodine.

Klase:

Najviše promene pretrpele su klase, te je izglasano da se u sezoni 2018. Open i Standard klasa u potpunosti odvoje.

Open klasa voziće trku u trajanju od sat vremena, kao uvertiru pred četvoročasovnu trku izdržljivosti Standard klase. U Open  klasi tim čine dva vozača.

Open klasa ograničena je samo zapreminom motora i površinom karburatora:

Površina karburatora sme da iznosi do 315mm kvadratnih, a zapremina mopeda ne sme iznositi više od 55 kubnik santimetara. Obavezno je da moped ima vazdušno hlađenje. Dozvoljena je upotreba disk kočnica.

Standard klasa

U Standard klasi zabranjena je upotreba varijatora.

Hod klipa se ne sme menjati, dok prečnik može varirati najviše 1mm u odnosu na serijske mere.

Kočnice moraju biti serijske.

Smeju se koristiti samo originalni cilindri i kopije originalnih (Kina), te je upotreba aftermarket cilindara zabranjena u Standard klasi.

Dozvoljava se otvaranje novih kanala u cilindru – Neograničen broj.

Površina karburatora ne sme iznositi više od 254mm kvadratnih.

Dozvoljava se otsecanje delova rama, čijim odstranjenjem se ne narušava čvrstoća istog.

Obavezna upotreba „Kill switch“ prekidača koji se mora nalaziti na koramnu, sa leve strane. Dozvoljeva upotreba serijskog ili zamenskog prekidača.

Paljenje mora biti serijsko. Spisak dozvoljenih modela će biti naknadno objavljen.

Pravila za vozače

Pravilo od maksimalnih sat vremena vožnje po vozaču se ukida. Obaveza timova je da sva tri vozača moraju učestvovati u trci.

Svaki vozač, kao i predstavnici tima u boksu biće obeleženi prslucima u tri različite boje, koje obezbeđuje organizator. Na prsluku će biti istaknut startni broj i naziv tima. Skidanje prsluka za vreme trajanja trke povlači automatsku diskvalifikaciju.

Zamena vozača i dolivanje goriva će biti moguća na jasno određenom prostoru. Svaki vozač koji napusti stazu u obavezi je da se prijavi kod sudije boksa.

Naknadno će na glasanje biti stavljen disciplinski pravilnik.

Sledeća sednica zakazana je za 03.02.2018. godine od 18h.

About the author

Moped Endurance Cup

Add Comment

Click here to post a comment

Motor Racing League plugin by Ian Haycox