Izveštaj sa godišnjeg sastanka održanog 02.02.2019. godine

Na redovnom godišnjem sastanku Ipone Moped Endurance Cupa održanog 02.02.2019. godine u Beogradu, ulica Paštrovićeva 12, učešće su uzeli predstavnici 15 timova koji učestvuju u klasi Serija i 12 timova koji učestvuju u klasi Open.

Sastanak je bio podeljen u tri celine koje su se odnosile na klasu Serija, klasu Open i trku u trajanju od 24h.

Prvo je na glasanje stavljen pravilnik klase Serija. Izglasane su sledeće stavke:

  • Dozvoljava se upotreba zamenskog rezervoara zapremine do 6 litara. Ukoliko se postavi zamenski rezervoar, originalni rezervoar se ne sme koristiti.
  • Točkovi koji se koriste moraju biti s komercijalnog mopeda sa automatskim menjačem istog proizvođača. Iz ovog pravila isključuje se Tomosov model Revival, te upotreba disk kočnice nije moguća.
  • Pravilnik o vešanju se ne menja, te isto ostaje slobodno.
  • Ojačanje rama dozvoljeno je na svim delovima istog. Ram mopeda ne sme da se seče i na taj način oslabi, između vrata rama i nosača agregata. Ovo pravilo primenjuje se i na ram Tomos Colibrija u predelu od vrata do nosača zadnje vile koji se sme izmestiti unazad.
  • Dopunom pravilnika dozvoljava se povećanje prečnika gusanog cilindra do 40mm (ovom pravilu podleže i Puch gusani cilindar sa aluminijumskim perima), dok aluminijumski cilindri smeju da se hilznuju gusanom hilznom na najviše 39mm. Prečnik cilindra sa nikasilom ne sme prelaziti 38mm.
  • Površina karburatora se ne menja. Dozvoljava se ubacivanje čaure sa strane filtera vazduha, čime će se smanjiti prečnik većih karburatora.
  • Kvačilo mora biti originalno, uz moguće izmene. Kvačilo ne ulazi u redovnu kontrolu i isto može biti provereno uz ulaganje prigovora od strane organizatora ili bilo kog drugog tima učesnika.
  • Paljenje mora biti sa komercijalnog mopeda sa automatskim menjačem. Dozvoljava se naknadna ugradnja pickupa na paljenjima koja imaju tu mogućnost. Organizator je dužan da najkasnije do petka 08.02. da ponudu za kupovinu kompletne struje sa Tomosa A56.
  • Položaj sedenja je slobodan.
  • Uvodi se obavezno dodavanje čantre za prikupljanje otpadnih tečnosti iz odušaka. Preporučuje se upotreba matice sa semeringom na kurbli.

Open:

  • Dozvoljava se pravljenje rama. Agregat mora biti sa komercijalnog mopeda sa automatskim menjačem ili varijator agregata koji su definisani klasom Open V.
  • Ukoliko tokom sezone 2019. učešće uzme najmanje 10 mopeda u ovoj klasi, u sezoni 2020 klasa Open V se odvaja i dobija zasebnu trku. U suprotnom se klasa u sezoni 2020. gasi.

24h Ade Huje

  • Usvaja se pomeranje datuma trke sa 12. jula, na 05. oktobar 2019. godine.

Pored tehničkog pravilnika, na redovnom godišnjem sastanku izglasane su i sledeće tačke:

  • Ekipi Garage Team iz Zrenjanina omogućava se da na prvoj trci učestvuje sa dva mopeda koji će sve vreme biti u trci i kojima će upravljati ista tri vozača. Na ovaj način napravićemo uporednu analizu mopeda sa aluminijskim i gusanim cilindrom.
  • Bodovanje se ne menja, ali se na proglašenju dodaje još dva proglašenja – Amateri i Profesionalci, gde među profesionalce spadaju vozači koji su tokom života imali trkačku licencu i startovali su na najmanje jednoj trci.
  • Sve trke koje se vozde, boduju se. Nije usvojena mogućnost odbacivanja jedne trke, odnosno bodovanje šest najboljih plasmana.
  • Uvodi se obavezna provera alkohola u krvi, kako pre starta, tako i nasumično tokom trke. Ekipa čiji vozač ima alkohola u krvi dobija autmatsku diskvalifikaciju sa trke.
  • Pravila ponašanja na stazi će biti jasno definisana.

Pored svega navedenog, organizator se obavezuje da do 01. aprila predstavi tim koji će se baviti organizacijom trka, uz fokus na ispravnost vozila i bezbednost takmičara na stazi, kao i onih pored staze.